Minibarens dag
Hotels.com
PR | Design | Multinationell
Hotels.com behövde en varumärkesbyggande idé med förtjänad potential och relevans för Sverige, Norge och Danmark. Bursons lösning var att fira en bortglömd hotellikon som alla har en relation till: Minibaren. För vem har inte någon gång blivit tillsagd som barn att du absolut inte får ta något från hotellrummets minibar?
För att hylla denna ikon instiftades Nationella Minibardagen den 25 april - ett strategiskt valt datum då lön och skatteåterbäring rullar in och folk börjar boka semesterns hotellvistelser. För att skapa engagemang kring dagen lät Hotels.com de skandinaviska folken rösta fram sina favoritprodukter i minibaren i en stor undersökning. Från klassiska snacks och drycker till lyxpraliner, mättande matvaror och praktiska prylar som tandkräm och värktabletter.
Press
I dröm-minibaren
ingår bland annat…
80% gillar att ta något från hotellrummets minibar
Så många svenskar
gör minibartricket
Nu får hotellikonen
sin egen dag
Resultat
Kampanjen förstärktes med en egen minibar i unik design. En modern och stilren tolkning av funky möbeldesign med runda trädetaljer i Hotels.com’s distinkta röda färg, och en diskret logotyp på toppen.
Utförandet inkluderade en fotosession, där minibaren integrerades i hotellmiljö och fotades med innehållet för Sverige, Norge och Danmarks framröstade minibarer.
Kreativa presskit skickades utvalda journalister och influencers, med miniatyrmodeller av den nydesignade minibaren och utvalda produkter.
Nationella Minibardagen fick stor uppmärksamhet i nyckelmedier i alla tre länder. Hotels.com lyckades därmed sätta minibaren på kartan igen och stärka sin position som expert på hotellupplevelser.
15 presskit
till nyckelmedier
15 klipp
i lifetyle, resemedier och breda nyhetsmedier i SE, NO, DK
+5M
förtjänad räckvidd